Friday, January 20, 2012

Sayang Suka atau Minat???

Holla,,pernah tak korang tetiba terfikir "ehh ak nie da fall in luv ngan mamat or gulz nie ker...or ak juz suka dya jer??" kadang2 tu susah jugak nak faham perasaan sendiri ,,lepas tu hati mula la tak tenteram fikirkan orang tu je kan3!! hahaha,,bagi korang yang pernah or tengah rasa macam nie sekarang,,ap kata korang baca ntry dibawah nie,, hopefully lepas baca ntry nie korang bley decide korang juz suka or korang da memang fall in luv dengan orang tu,,gud luck okie ^^

hahahaha~~



Sayang

Korang selalunya memerlukan dya di masa korang mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka. selalunya korang akan sayangkan seseorang yang menjadi telinga kepada masalah kita. In an easy word,, sayang nie selalunya di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masanya untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita  jugak boleh menyakitkan hati dya kerana kita bukannya cinta kepadanya.


Suka

Korang sukakan dya kerana dya kelakar dan happy-go-lucky. Bila korang bersama dengannya dya akan sentiasa buat korang ketawa. Tapi, kita taklah rindu sangat dengan dya bila tak berjumpa seminggu…Maksudya disini ,,suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menceriakan kita tak kira waktu tu memang kita tengah happy or sedih.

Minat
 
Korang dikira minat kepada seseorang tu bila ada sesuatu pada dirinya yang menarik korang untuk mendekatinya.Selalunya minat ini ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan.Contohnya,,"ak suka la mamat tu sebab hidung dya tu ...."

Orite,,so hopfully korang da decide which one yang korang tengah rasa sekarang,,tapi korang kena ingat tanpa sayang, suka dan minat kita susah untuk fall in luv dengan someone,,so fikir2kanlah ye!! Thanz sudi baca,,till den,,moshie moshie~~

2 comments: