Saturday, October 1, 2011

Kenapa perlu pakai cincin di jari manis???


Holla~~tadi ak blogwalking sambil baca ntry menarik di blog2 yang lain,,tetiba ak terbaca satu ntry nie yang ak rasa agak menarik,,so ak copykan kat sini so dat korang boleh baca,,tuan belog colourful life minta kongsi yer~~Okeyh jom2 kita baca apa jer ntry yang menarik tu ^^

Ermm,,pernah tak korang terfikir kenapa majoriti manusia yang hidup dibumi nie pakai cincin di jari manis??sesapa yang tak pakai cincin tu tak perlu jawab yer!!Nak tau kenapa,,jom sesama baca ntry dibawah :)

Ikut arahan ni.  "Rapatkan kedua2 tapak tangan.  Kemudian bengkokkan dan rapatkan jari tengah (jari hantu.."jari paling nakal"), serta cantumkan hujung jari2 yang lain.


1.   Cuba buka dan renggangkan ibu jari.  Jari ni mewakili kedua mak bapak kita. Mesti boleh dibukakan dan disini tafsirannya ialah semua manusia akan sakit dan mati, Begitu gak mak bapak kita akan pergi meninggalkan kita.

2.  Rapatkan semula ibu jari dan bukak plak jari telunjuk.   Tafsirannya, jari ni mewakili adik beradik kita (yg ada adik bradik la) yg suatu hari nnt akan berkahwin dan meninggalkan kita juga. (klau tak kahwin pun takkan nak duduk satu rumah sampai tua plak).

buat macam gambar nie eh!!

3.  Rapatkan semula dan buka plak jari kelingking.  Jari ni mewakili anak2 kita (bukan anak ko dgn aku eh). Dorang pun bila dah besar, dah kahwin pasti akan pergi meninggalkan kita (duduk kat rumah lain maksudya).

4.  Rapatkan jari kelingking.  Sekarang cuba bukak jari manis yang kita dok sarung cincin kawen tu.  Jeng, jeng, jeng...tentu tak leh bukak kan.  Tafsirannya, jari manis la lambang hubungan ikatan suami isteri.  Bila dah bersatu ianya harus bersama hingga ke akhir hayat.  Itulah hakikat sebenar cinta sejati yang penuh kasih sayang, terus bersama hingga ke akhir ayat.

Itulah rahsia cincin di jari manis dalam ikatan perkahwinan.

Okeyh,,nak g jogging jap,,ada sesapa nak ikowt??thanz cuse sudi baca,,till den,,moshie-moshie~~

4 comments: